Tesco zavádí progresivní semafor pro regulaci počtu zákazníků

Česká republika zavedla od středy 18. 11. 2020 v obchodních prostorách limit 15m2 na každého zákazníka. Spočítat podlahovou plochu prodejny na jednotlivé zákazníky a zároveň monitorovat jejich počet po celou dobu provozu však není žádná maličkost.

Tesco se z tohoto důvodu rozhodlo nasadit v rámci partnerství s inovační firmou Pygmalios na desítky prodejen automatický systém tzv. Occupancy Management. Řešení umí řídit počet zákazníků na prodejnách automaticky. Pomocí inteligentního senzoru a semaforu při vstupu dokáže spolehlivě nahradit manuální počítání a kontrolu při vstupu pracovníkem obchodu. Na základě povolené maximální obsazenosti prodejní plochy pouští nebo zastavuje zákazníky u vchodu v reálném čase. Semafor umožní vstup do prodejny jen takovému množství lidí, které vládní omezení povolují – šetří tak nejen náklady na zaměstnance, ale zejména dává obchodníkovi stoprocentní přehled o stavu, zobrazuje problémové prodejny či notifikuje manažery o překročení limitu. Systém se mimo epidemii covid-19 za běžných podmínek využívá pro zobrazování délky čekání v řade, obsazenosti pokladen či plánování směn.

O společnosti Pygmalios

Společnost Pygmalios je inovativní slovenská společnost a přední vývojář a dodavatel in-store analytických a optimalizačních řešení ve střední Evropě. Spolupracuje s desítkami předních evropských retailerů jako například Tesco, dm drogerie markt, O2, A1 Telekom, Telenor či Flying Tiger.