Jak se dělá linkbuilding v Německu

Máte pocit, že pověstná německá přesnost a rychlost platí i v linkbuildingu? Omyl!

Naše zkušenosti

Linkbuilding v Německu děláme už čtvrtým rokem pro klienty z nejrůznějších oborů. Obecně se dá říct, že ochota lidí/majitelů německých webů odkazovat je poměrně malá.

Rozsáhlé rešerše webů rozdílného zaměření vám hned na začátku prozradí, že úroveň německých internetových stránek je velmi nízká – mnoho z nich v kontaktních údajích nemá uvedenou e-mailovou adresu (standardem je fyzická adresa a telefonní číslo), a i když se jí dopátráte, odpověď většinou nedorazí. V jednotlivých oblastech sice existují rozdíly, ale není to nic zásadního. Musíte si dát pozor také na způsob oslovení, co nejvyšší personalizaci a uvádět také telefonický kontakt na sebe (který na CZ/SK trhu nebývá nutný).

Pokud si důkladně zanalyzujete portfolio odkazů konkurence svého klienta, pravděpodobně zjistíte, že se velká část z nich žádnému linkbuildingu cíleně nevěnuje. To platí nejenom pro menší weby, ale nezřídka i pro ty největší hráče v oboru.

Rozdíly v internetovém prostředí

Zatímco v Česku a na Slovensku jsme zvyklí na poměrně vysoké povědomí o SEO, v Německu se o něm moc neví. A když už narazíte na dostatečně edukované weby, většinou mají na SEO negativní názor.

Pravděpodobně je totiž v minulosti zásadním způsobem ovlivnila hromadná penalizace v souvislosti s 3 velkými odkazovými portály a ti, kteří si na ni ještě pamatují, odkazy odmítají a mají strach odkazovat. Velká část webů si dokonce myslí, že za odkaz na jiný web dostanou manuální penalizaci. Proto se i v případě navázání kontaktu s webem ve více než polovině případů na jiném způsobu odkazování než nofollow nedohodnete. V těchto případech totiž majitelé webů neberou odkazování jako obchodní příležitost, ale spíše jako zpestření obsahu webu s tím, že si za něj nechají zaplatit.

Cesta zápisů do katalogů, publikace PR zpráv nebo infografik si vyžaduje velkou dávku trpělivosti. Kvalitních katalogů je málo (a když už se vám do nich podaří zapsat, většinou zápisy nikdo neschvaluje a budete čekat a čekat…), dobrých agregátorů PR zpráv ještě méně (většina je placená) a pro publikaci infografik existují prakticky jen 2 weby (s publikací jsme uspěli jen v jednom z nich). Dobrou zprávou je ale možnost publikace na Wikipedii, kde zápisy nejsou posuzovány ani zdaleka tak striktně, jako jsme zvyklí z našeho prostředí.

OK, a kolik to stojí?

Tímto se dostáváme k tomu nejpodstatnějšímu – k ceně. Ta se podle našich zkušeností může vyšplhat i na nesmyslnou cenu (menšího auta), a nejlevnější odkazy vychází oproti tomu na asi 50 eur. Takových odkazů je ovšem jako šafránu, očekávejte proto ceny okolo 200-300 eur (za 1 PR článek s 1-3 odkazy). Docela často se také stává, že musíte potřebné partnery telefonicky urgovat.

Pozornost si zaslouží také platba za spolupráci jako taková – v 90 % případů chtějí weby úhradu hned (nebo do 3-7 dnů) po zveřejnění na účet a často jsou schopní akceptovat jen platbu prostřednictvím PayPal.

Pokud tedy nemáte velkého klienta, který si může dovolit dělat DE linkbuilding v odpovídajícím objemu, připravte ho na to, že bude nejspíš hodně dlouho čekat, než se dostaví výsledky.

Blogeři

V Německu píše blogy kdekdo – od 13letých slečen až po 60leté seniorky. Jen malá část z nich má zájem o barter (navzdory vysoké relevanci nabízených produktů nebo služeb) – téměř všichni očekávají peněžitou odměnu. Můžete to však vyzkoušet i jinak – připravte si zajímavý koncept (například soutěže), který je relevantní pro blogera a jeho publikum a má ideálně dlouhodobý průběh (například pravidelné testování produktů).

Dají se vůbec získat kvalitní odkazy zdarma?

Ano, jen musíte být dostatečně vynalézaví. Potenciál se ukrývá v broken linkbuildingu, ego-baitingu, kontroverzních tématech nebo ve Wikipedii.

Závěr

Chystáte se na linkbuildingové aktivity v Německu nebo Rakousku? Pak se určitě připravte na:

  • Vysoké nároky na kvalitu obsahu a jeho pravidelné budování
  • Dlouhé hledání relevantních partnerů
  • Zdlouhavou komunikaci a nasazování odkazů
  • Nedůvěru a nutnost podrobného vysvětlení vašeho záměru
  • Několikanásobně vyšší ceny spolupráce v porovnání s SK/CZ trhem
  • Nutnost rychlé úhrady faktur
  • Náročnou spolupráci s blogery

V případě, že byste rádi získali dobrý odkazový profil na německy hovořících trzích, neváhejte nás kontaktovat. Díky našim znalostem a vybudovanými úzkými vztahy s majiteli webů vám ušetříme spoustu času, který tak můžete investovat do rozvoje svého podnikání. O linkbuilding se vám postaráme my.