Žáci českých škol si spolu s dalšími miliony školáků po celém světě vyzkouší programování v rámci kampaně Hodina kódu. Ta má za cíl probudit v nich hravou a poutavou formou zájem o informatiku a zvýšit možnosti pro uplatnění se na trhu práce. Letošní ročník proběhne v termínu 3. až 9. prosince. Hodinu kódu pomáhá v České republice organizovat již tradičně také Microsoft společně s neziskovou organizací Czechitas.
„S digitálními dovednostmi jsme na tom stále spíše pod průměrem ve srovnání s ostatními zeměmi EU. Přitom pracovní trh bude do budoucna vyžadovat zcela jiné znalosti a zručnosti, programování bude naprostou samozřejmostí, podobně jako dnes angličtina,“ vysvětluje Lenka Čábelová, manažerka komunikace a společenské odpovědnosti společnosti Microsoft Česká republika a Slovensko, proč firma dlouhodobě podporuje rozvoj digitálních dovedností.
Společnost Microsoft zahájila letošní kampaň Hodina kódu v Bratislavě, kde mělo 30 dívek z bratislavských základních škol příležitost vyzkoušet si základy programování přímo pod vedením generálního ředitele Microsoftu ČR a SR Rudolfa Urbánka: „V Microsoftu věříme, že velké technologické společnosti by měly být partnery veřejného sektoru a zejména škol, aby zasáhly co nejvíce studentů a učitelů při šíření digitálních dovedností.“
Za iniciativou Hodina kódu stojí organizace Code.org, jejímž je Microsoft dlouhodobým partnerem. A toto partnerství nyní ještě stvrdil novým závazkem – v následujících třech letech podpoří Code.org několika milionovou částkou, aby organizaci pomohl nadále plnit její poslání a zpřístupnit informační technologie více studentům.
Microsoft zároveň už téměř 4 roky spolupracuje s Czechitas na projektu Akademie programování, který motivuje děti proniknout do světa informatiky. Hlavním cílem Akademie je nabídnout učitelům kvalitní vzdělávání a podklady pro výuku programování a dětem ukázat jiný pohled na informatiku ve škole. Za dobu trvání projektu se do Akademie zapojilo téměř 13 000 dětí a mladých studentů a 255 učitelů informatiky.
Letos se k iniciativě Hodina kódu přidala řada institucí, neziskových organizací i komerčních subjektů. Hodinu kódu si doposud vyzkoušelo už přes 650 milionů lidí z celého světa a jde tak o jednu z největších kampaní na podporu vzdělání vůbec.