Největší český e-shop Alza.cz rozšiřuje svou pobočkovou síť o další Prodejnu budoucnosti. Vylepšenou verzi bezobslužného obchodu otevřel v pondělí 25. června nedaleko pražského metra Budějovická na ulici Antala Staška. Oproti pilotu si inovátoři pohráli více s interiérem, světelnou navigací a komunikací se zákazníkem přímo v lokalitě.
Půl roku od otevření historicky první Prodejny budoucnosti na pražské Floře přináší Alza.cz vylepšený koncept. Pilotní projekt se osvědčil nad očekávání – během prvních 5 měsíců prodejna odbavila 22 tisíc zakázek a vygenerovala obrat téměř 23 milionů korun.
„Stěžejní rysy zůstanou stejné jako u pilotu. Prodejna bude nadále sloužit pro komfortní a rychlé vyzvedávání objednávek i pro nákupy na místě s asistencí video operátora. Na základě získaných zkušeností jsme ale upravili interiér, pozměnili světelnou navigaci, přidali hlasovou asistenci v hlavní místnosti a také velikosti schránek více odpovídají požadavkům zákazníků,“ uvedl ředitel expanze a facility Alza.cz Jan Moudřík, a dodal: „Skladem zde bude například i nová generace noteboků s ultrarychlou pamětí Optane společnosti INTEL, kterou má Alza jako první exkluzivně v ČR.“
První inovace čeká na zákazníky už ve vstupním prostoru prodejny. Celé foyer bude obloženo speciálními a velmi odolnými deskami z neošetřeného vláknocementu, tzv. cembritem. Napínaný strop (moderní závěsný stropní systém skládající se z obvodového profilu a lehké PVC membrány) umožňuje navolit libovolnou barvu nasvícení interiéru. Do zdi bude poprvé zapuštěna obrazovka pro video chat, která nabídne vylepšenou kvalitu obrazu i zvuku. K vyzvednutí zboží nakupujícího doprovodí pulzní světlo v horní části úložných panelů namísto dosavadních LED diod v podlaze. Ta bude oproti původní provozovně pokryta výrazným protiskluzovým kaučukem. Zákazník bude moci s operátorem nově komunikovat i mimo obrazovku, a to díky mikrofonům přímo u slotů.
Kapacita druhé Prodejny budoucnosti zůstane přibližně stejná – necelých 400 schránek. Část z nich bude opět naskladněna dopředu k přímému nákupu. Jednotlivé boxy ale budou mít nové rozměry, které lépe odpovídají dosavadní praxi. Přibydou sloty pro uložení větších produktů (např. televize s širokou úhlopříčkou) i drobnější schránky na příslušenství. Právě to patřilo spolu s mobilními telefony a sportovním vybavením k nejprodávanějším produktům na Floře. Další futuristickou pobočku chce Alza otevřít ještě v letošním roce přímo v prostoru metra Můstek a i zde jsou naplánovány již nyní desítky inovací.
O společnosti Alza.cz a.s.
Lídr internetového trhu a udavatel trendů, taková je Alza. Svědčí o tom nejen rekordní obraty roku 2017, ve kterém Alza utržila podle předběžných výsledků téměř 21 miliard Kč bez DPH, ale také řada inovací na poli e-commerce. Alza doručuje své zboží a má otevřené prodejny i o víkendu. Zákazníci si mohou své objednávky vyzvednout v široké síti samoobslužných AlzaBoxů. Firma také nabízí unikátní klubový program Alza Premium, podporuje start-upy, pro herní a hi-tech nadšence otevřela Alza TechZone v Holešovicích, spustila prodejnu budoucnosti, na Showroomu otevřela profesionální foto-video studio, SmartHome a neustále rozšiřuje své produktové portfolio. Za své úspěchy získala řadu ocenění, například Nejdůvěryhodnější značka mezi e-shopy, Křišťálovou Lupu, MasterCard Obchodník roku atd. Společnost se chová odpovědně, v loňském roce podpořila přes 40 neziskových organizací.