Společnost WIA – inovativní telekomunikační operátor a společnost Casablanca INT – český poskytovatel internetových, datových a hlasových služeb oznamují, že se dohodly na odkupu divize telekomunikačních služeb (Připojení k Internetu, Datové okruhy, Hlasové služby) Casablanca INT.
Po několikaměsíčním jednání a technických přípravách se tak završila první fáze plánované akvizice, kdy WIA přejímá především infrastrukturu a část firemní klientely využívající internetové, datové a telefonní služby. K naplnění transakce samotné došlo zveřejněním ve Sbírce listin v Obchodním rejstříku koncem června 2019.
„Synergické portfolio služeb, rozsáhlá infrastruktura a zkušení odborníci společnosti Casablanca INT, to jsou hodnoty, které posílí naše postavení operátora silně zaměřeného na poskytování vysoce efektivních telekomunikačních služeb firemní klientele,” uvádí k nákupu Filip Malina, CEO společnosti WIA.
Transakce je navíc podpořena i významnou personální změnou na pozici obchodního ředitele společnosti WIA. Od srpna ji bude zastávat Petr Šimpach, který dosud úspěšně vedl Obchodní oddělení Casablancy.
„Není žádným tajemstvím, že jsme pro naši společnost již nějakou dobu hledali silného strategického partnera, který by telekomunikační divizi dokázal rozvíjet tak, aby bylo vyhověno současným dynamickým a rychle se rozvíjejícím potřebám telekomunikačních služeb ve firemním segmentu. Prodej naší telekomunikační divize byl veřejně avizován již v létě minulého roku, a to jednomu z našich dlouholetých obchodních partnerů. K realizaci této akvizice však nakonec z technických důvodů nedošlo. Pro společnost WIA jsme se rozhodli po několika jednáních na osobní úrovni a dali jsme jí přednost mezi jinými zájemci mimo jiné i pro její osobní přístup a cílený důraz na efektivitu. Proto věříme, že WIA zajistí našim dosavadním zákazníkům perfektní kvalitu služeb a nadstandardní zákaznický servis,“ sděluje k prodeji Milan Švácha, jeden ze zakladatelů a jednatelů společnosti Casablanca INT.
Celá akvizice je zároveň počátkem nového strategického partnerství a spolupráce obou společností v oblasti cloudových služeb. WIA plánuje rozšíření své nabídky stávajícím zákazníkům o cloudové řešení BigBlueOne, jež je srdcovým segmentem Casablancy a do jehož budoucího rozvoje (včetně nových služeb datových center a ICT služeb) směřuje nyní Casablanca svoje úsilí a nové investice.
O společnosti WIA spol. s r. o.
WIA spol. s r.o. je dynamickým telekomunikačním operátorem, který na českém trhu kontinuálně roste již od roku 2002.
Nabízí komplexní portfolio telekomunikačních služeb pro domácnosti, firemní segment, státní správu a v rámci velkoobchodu i ostatní operátory. Od svého založení buduje kvalitní, rozsáhlou infrastrukturu, k čemuž přispělo i několik akvizic (Nextra, Ipex, AVI, Temify).
Pro WIA je charakteristický zejména individuální přístup ke každému klientovi, opírající se o propracovaný systém zákaznické podpory.
WIA je též předním poskytovatelem DSL připojení k internetu, kde nabízí unikátní systém předplacené služby bez smluv a úvazků.
WIA je dlouholetým členem sdružení NIX.CZ, projektu FENIX a Výboru nezávislého ICT průmyslu.
O společnosti CASABLANCA INT s. r. o.
Casablanca INT je předním poskytovatelem internetových, datových a hlasových služeb na českém telekomunikačním trhu, kde působí již od roku 1996.
Jedná se o ryze českou společnost, která pro své služby využívá vždy současných nejmodernějších technologií od renomovaných dodavatelů (jakými jsou například Juniper Networks, Hewlett-Packard Enterprise, Cisco Systems, VMware).
Casablanca poskytuje již od roku 2000 housingové služby, stejně dlouho provozuje v Praze vlastní datové centrum, od roku 2000 je také členem sdružení NIX.CZ a disponuje vlastním adresním rozsahem IPv4 a IPv6.
Od nástupu virtualizace nabízí navíc služby v oblasti cloud computingu, v roce 2012 spustila první veřejný cloud v ČR – BigBlueOne (www.bigblueone.cz) – postavený na profesionální a vysoce kvalitní technologii od společnosti HPE.
V roce 2014 se připojila k projektu Fenix v oblasti IP bezpečnosti, jehož je dodnes členem. Stala se tak součástí týmu, který je v případě masivních DoS a DDoS útoků lépe připraven na ochranu svých zákazníků.
Společnost je držitelem certifikátů ISO 9001:2016 se zaměřením na management jakosti, a ISO 27001:2014 pro řízení informační bezpečnosti, tedy ochranu citlivých informací před neoprávněným přístupem.