Tržby české Konica Minolta za IT služby meziročně vzrostly o dvě procenta. Na celkovém obratu společnosti se aktuálně podílejí ze 17 % a roste i počet zákazníků, kteří se o softwarová řešení zajímají. Další růst v této oblasti si společnost slibuje od příchodu Zdeňka Tomana, který byl od března pověřen řízením obchodu IT služeb v ČR. Zaměřit se chce zejména na standardizaci nejoblíbenějších řešení a důraznější provázání služeb s dalšími technologiemi.
„Aktuálně dodáváme IT služby stovkám zákazníků po celé ČR. Trh si už začíná zvykat, že můžeme nabídnout i služby tzv. systémového integrátora. K tomu nám pomohla i dokončená akvizice společnosti WEBCOM, díky které jsme se stali jedním z největších dodavatelů IT služeb u nás,“ řekl Zdeněk Toman, obchodní ředitel ITS Sales Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Naším cílem je nyní vytvořit standardizovanou nabídku produktů na základě opakujících se řešení. Zákazníkům tak budeme moci poskytnout jednoduché balíčky služeb podle jejich nejčastějších požadavků.“
Aktuálně pracuje Konica Minolta na prvním standardizovaném řešení, digitalizaci faktur a jejich následném schvalování v cloudovém prostředí. V dalším vývoji se chce společnost zaměřit na služby spojené s procesním řízením. „Tato optimalizace portfolia nám umožní více se věnovat komplexnějším potřebám našich zákazníků a aktivnějšímu provázání našich služeb s technologiemi jako Microsoft Office365 nebo Power Platform,“ upřesnil Z. Toman.
Cílem Konica Minolta je být pro české firmy partnerem první volby v digitalizaci, automatizaci a servisní integraci. Další potenciál vidí společnost zejména v oblasti správy infrastruktury a cloudových platforem. „V oddělení ITS sales pracuje aktuálně už osmdesátšest kolegů. V souvislosti s růstem divize ITS již šestým rokem v řadě nicméně očekávám i další nárůst aktivit a rozšíření našeho týmu,“ dodal Z. Toman.
Zdeněk Toman vystudoval obor elektrotechnika a informatika Univerzity Pardubice. V Konica Minolta, kde působí od roku 2015, prošel pozicemi Key Account nebo GMA manažera. Předtím zastával různé manažerské funkce ve vedení obchodu společností T-Mobile nebo Telefonica.
V rámci rozvoje IT služeb chce Konica Minolta zintenzivnit také spolupráci na vývoji technologií s tuzemskými i globálními zákazníky, kteří působí v ČR. Využít k tomu chce své inovační centrum v Brně, které je jedním z pouhých šesti podobných na světě. Centrum pořádá pravidelně tzv. Inovační dny, během nichž se mohou české firmy s novými technologiemi Konica Minolta seznámit a začít se přímo podílet na jejich dalším vývoji.
Prostřednictvím IT služeb nabízí Konica Minolta zákazníkům nástroje pro zefektivnění fungování a snižování provozních nákladů. Konkrétně jde o řešení pro digitalizaci, správu i archivaci dokumentů, řízení firemních procesů, nebo služby spojené s koncepty kanceláře budoucnosti či průmyslu 4.0. Od roku 2018 se pak nabídka rozšířila například také o inteligentní kamerové systémy.