Blockchain od SAP umožňuje zákazníkům sledovat čerstvé ryby z oceánu až na jejich stůl

Bumble Bee Foods, největší americký prodejce mořských ryb, využívá řešení SAP Cloud Platform Blockchain ke sledování cesty tuňáka žlutoploutvého z oceánu až na jídelní stůl spotřebitelů. Těm moderní technologie umožňují dozvědět se informace o velikosti ryby, z níž maso pochází, přesné místo, kde byla ryba ulovena, i potvrzení o zdravotní nezávadnosti potraviny či o udržitelném a férovém lovu ryb.

Blockchain není jen technologie, na níž stojí svět virtuálních jmen. Umožňuje i zcela nový typ služeb pro běžné spotřebitele, kteří mají rádi steak z tuňáka. Přímo v obchodě se tak mohou díky blockchainu podívat nejen na to, kde byla konkrétní porce zpracována a odkud přesně pochází, ale také informace o rybáři, který pochoutku ulovil v oceánských vodách poblíž Indonésie. K tomu jim stačí chytrý telefon a aplikace na čtení QR kódu nacházejícího se na obalu výrobku. SAP Cloud Platform Blockchain jim potom zpřístupní detailní informace o cestě produktu na pult prodejny, velikosti úlovku, z něhož maso pochází, přesném místě, kde byla ryba chycena, stejně jako údaje o rybářích, délce jejich lodě či času stráveném na moři. Samozřejmě nechybí data potvrzující zdravotní nezávadnost a čerstvost potraviny, jakož i všechny potřebné certifikáty dokládající udržitelný rybolov i férový obchod.

„Jsme schopni sledovat rybu od okamžiku, kdy je chycena, až po její putování k zákazníkům z celého světa. Doslova vyprávíme příběh o každém tuňákovi,“ potvrdil Tony Costa, technologický ředitel Bumble Bee Foods, a dodal: „Zvyšujeme transparentnost vůči zákazníkům, kteří tak mají záruku, že ryby jsou čerstvé a samozřejmě byly uloveny v souladu s našimi závazky vůči udržitelnému rybolovu a nadaci International Seafood Sustainability Foundation (ISSF).“

Přínosem blockchainu pro společnosti, jako je Bumble Bee Foods, je jeho schopnost uchovávat údaje a vytvářet historii dodavatelského řetězce. Je to nejbezpečnější a zároveň snadno ověřitelný způsob sdílení dat. „To samozřejmě podporuje i budování důvěry ve značku, která takovou službu nabízí,“ vysvětluje Oliver Betz, senior viceprezident SAP Innovative Business Solutions.

Jak vypadá cesta tuňáka z moře až do maloobchodní prodejny si můžete prohlédnout ve videu: youtube.com.