Alza prodala během Black Friday zboží za dvě miliardy korun

Obrat 2 miliardy korun během dvou týdnů a téměř 2,4 miliony prodaných kusů zboží – to je bilance letošního Black Friday na Alza.cz. Největší český online prodejce letos odstartoval tradiční slevovou akci 12. listopadu. Nejsilnějším dnem byl přitom právě „černý pátek“ 23. 11., kdy denní tržby atakovaly hranici čtvrt miliardy korun. Zájem byl hlavně o mobilní telefony, noteboooky a domácí elektroniku.

Pro letošní Black Friday připravila Alza zatím nejširší sortiment v historii firmy – cca 2,5 tisíc unikátních produktů se slevami i přes 80 %. Nabídku si během 14 dnů prohlédlo na českém e-shopu přes 5 milionů lidí, na Slovensku 1,6 milionu a výborně si vedlo Maďarsko – přes 1,2 milionu uživatelů, což je nárůst oproti loňsku o téměř 100 %

„Vnímáme, že stále více lidí vyčkává s nákupem vánočních dárků právě na Black Friday, kdy mohou nakoupit s výraznou slevou. Svědčí o tom 2,4 milionu prodaných kusů zboží za rekordní 2 miliardy korun. To je mimo jiné i skvělá vizitka toho, že vybrané produkty měly u zákazníků úspěch. Největším hitem se letos stala bezdrátová sluchátka AirPods, kterých se prodaly tisíce kusů, dále také hry a herní konzole Playstation 4 a XBox, kde byl růst víc než dvojnásobný oproti loňsku,“ shrnuje interim marketingový ředitel Alza.cz Jan Sadílek.

Velký zájem byl také o notebooky, televize (zejména o velké úhlopříčky), bílé elektro, domácí spotřebiče, hračky nebo sportovní vybavení. Nejrychleji se pak vyprodaly některé druhy mobilů iPhone – díky atraktivní slevě zmizely z nabídky v řádu hodin. Pro ty, kdo nestihl nakoupit v hlavní vlně předvánočních slev, prodloužil e-shop akci Black Friday až do první adventní neděle 2. prosince. Nové produkty však už přibývat nebudou.

Černý pátek znamená pro Alzu tradiční zátěžový test před vrcholem sezóny, kdy obrat firmy roste o desítky procent oproti zbytku roku a návštěvnost stránek přesahuje 1,5 milionu návštěv denně. Na letošní Vánoce je však firma dobře připravena a pro zákazníky má aktuálně na skladech zboží za 4,7 miliardy korun, což je bezmála 6 milionů kusů produktů.

O společnosti Alza.cz a.s.

Lídr internetového trhu a udavatel trendů, taková je Alza. Svědčí o tom nejen rekordní obraty roku 2017, ve kterém Alza utržila podle předběžných výsledků téměř 21 miliard Kč bez DPH, ale také řada inovací na poli e-commerce. Alza doručuje své zboží a má otevřené prodejny i o víkendu. Zákazníci si mohou své objednávky vyzvednout v široké síti samoobslužných AlzaBoxů. Firma také nabízí unikátní klubový program Alza Premium, podporuje start-upy, pro herní a hi-tech nadšence otevřela Alza TechZone v Holešovicích, spustila prodejnu budoucnosti, na Showroomu otevřela profesionální foto-video studio, SmartHome a neustále rozšiřuje své produktové portfolio. Za své úspěchy získala řadu ocenění, například Nejdůvěryhodnější značka mezi e-shopy, Křišťálovou Lupu, MasterCard Obchodník roku atd. Společnost se chová odpovědně, v loňském roce podpořila přes 40 neziskových organizací.